I huvudet på en anarkist

Anarkafeminism

Hej läsare,
Tänkte prata om ett ämne som jag själv brinner för väldigt mycket. Anarkafeminism. Det är en politisk rörelse som har kombinert feminism och anarkism. Jag är själv en anarkafeminist som står för dessa åsikter till 100%.
-Att ta bort staten, kapitalismen och patriarkatet helt och hållet utan att den ska förändras eller tilldelas till någon annan.
-Att vi människorna ska bestämma själva, inte Sveriges politiska partier eller fackförbunden.
Varför vi behöver detta är så solklart för mig. Vårt samhälle är dominerat av männens ego som har i alla tider styrt hela vårt samhälle och vi kvinnor har ALLTID haft en man på tronen ovanför våra huvuden. Detta måste stoppas nu! Jag och säkert flera kan inte låta detta fortsätta längre, vi måste få bort det mansdominerade samhälle en gång för alla och få ett mer jämlikare samhälle. Jag säger inte att rollerna ska bli ombytta, att vi kvinnor ska få all makt utan det jag säger är att männen och kvinnorna måste inse att det spelar ingen roll vilket kön vi har eller vilken utbildning vi har. Vi måste få hela samhället att öppna upp ögonen och titta runtomkring sig själva, hur det egentligen ser ut och vad man själv har skapat sig för uppfattning.
Stoppa detta kvinno- och manshat och försök lösa detta problem på ett mer civilserat och mer vuxnare sätt än vad vi håller på med nu. 
Vill bara klargöra att: Anarkafeminism betyder alltså att de har samma tänk som anarkisterna, att ta bort myndigheterna och maktgrupperna i samhället men att vi som individer ska fritt samarbeta som jämlikar och ta avstånd från maktkönsordningen.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Skeptisk
skriven :

Du som är en anarkist och anarkafeminist, jag har hört att ni inte vill gifta er eller ha några "traditionella relationer" varför då?