I huvudet på en anarkist

Svar på tal 3

 
Hej "Skeptisk"!
Jo för att jag vill inte ha en man ska ha en bestämmande rätt över mig, som han kommer att få i ett äktenskap. Det blir ett ägande av mig som individ och därefter ett förtryck.
Jag har nämnt i tidigare inlägg, vill jag inte ha ett partitaktisk samhälle där männen har en bestämmande rätt över allting, samhället, staten/regeringen och till och med oss kvinnor och det tycker jag är helt fel och måste ändras. 
Som ditt namn säger, så kan jag förstå att du är skeptisk. Din följd fråga kanske är;
-Men är du emot relationer helt och hållet?
Nej det är jag verkligen inte, men om jag har en relation vill jag att jag och min kille ska vara jämlikar, sikta mot samma mål. Vi ska kämpa som jämlikar och inte mot varandra, för då kommer det bara skapas problem.
Jag måste gå ut med Majken på en prommis och sedan sätta mig ned och förbereda en redovisning för en klass.
 Men här är ett bra citat från en text på Wikipedia där det förklaras ganska bra vad jag tycker om makten i vårt samhälle och varför fler anarkister/anarkafeminismer behövs för att få människor att komma bort från könsmaktsordningen.
Ha det! 
Förändringarna anses måste komma inifrån människan och kan inte beslutas uppifrån; det är varje människas ansvar att själv ta avstånd från könsmaktsordningen. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: