I huvudet på en anarkist

Hej här är jag!

Hej, 
Jag heter Kim och är en tjej som är 22 år gammal. Jag bor i en liten lägenhet i Stockholm med min hund, Majken, som håller mig sällskap om kvällarna. Som du kanske ser i namnet på denna blogg så är jag en anarkist och en stolt sådan. Jag har inte så många intressen utanför dessa fyra väggar som min lägenhet består av, men jag brukar umgås med mina vänner och föreläsa på skolor, event och ungdomsgårdar. Jag har inget jobb men jag ser mina föreläsningar som ett slags jobb där jag arbetar med något jag älskar att göra. Att skapa en diskussion om anarkism, vad det är och varför det skulle behövas. Du kanske inte ser det som ett jobb för jag är 22 år gammal och enligt normerna i samhället ska jag ha ett jobb och börjat starta en familj nu men jag är inte bekväm med att andra människor ska bestämma vad jag ska säga eller göra. Jag är ingen robot som har sitt jobb att tillfredsställa de högre makterna, för jag tror inte på ett sådant fungerande samhälle. Det kommer bara kollapsa en dag och samhället inser vad de har gjort för fel alla år, men då kommer det vara försent att försöka förändra till det bättre. Jag hoppas med denna blogg att ni som utomstående får se mitt perpektiv på livet i helhet, att det är bättre att männsikorna i samhället får bestämma hur samhället och besluten ska fattas än att män i kostym med makt ska få stora feta löner utan att de gör ett skit åt det! Jag tycker det är dags att skapa en förändring och det börjar med dig och mig. Jag måste gå och mata min hund nu för hon sitter och tigger bredvid mig, men ha det bra så hörs vi! 
Avslutar med en bild på hur min hund ser ut just nu :)
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: